• slideshow_gyv_1.jpg
  • slideshow_gyv_2.jpg

Az 5. sz. Gyermekotthon 2021. október 25-én kirándulást szervezett Budapestre.

Nagy várakozás előzte meg az utazást, egymást túllicitálva találgatták a gyerekek, hogy vajon hova megyünk, mit fogunk látni. Megérkezésünk után először meglátogattuk a Halászbástyát, ahol a szép időben kiváló panorámában gyönyörködhettünk. Láttuk Pestet, láttuk a javítás alatt álló Lánchidat. Sétánk során elmentünk a Mátyás Templom mellett is. Elsétáltunk a Sándor Palotához, ahol a Köztársasági Elnök lakik és dolgozik. Az épület nagyon szép állapotban van, egyszerű, és mégis látszik rajta a méltóság. Megnéztük a Karmelita Kolostor épületét, ahol a Miniszterelnökség dolgozik. Ez az épület is nagyon impozáns volt. Fotók sokasága készült, mely örök emlék lesz a kirándulóknak.

Gyerekek a Mátyás-kút előtt

Az épületek környékén jelenleg is szorgos munka folyik. Először láttunk macskaköves utcát, és sok szép, régi épületet a Budai Vár környékén.
Nagyon szép szobrokat csodálhattunk meg, külön érdekesség volt a Strobl Alajos szobrászművész által készített Mátyás kútja, ami 1904 óta ékesíti a Budavári Palota kápolnájának északi falát. Kis szökőkút is volt benne, és a romantikus témája miatt nagyon megragadó volt a látvány. Láttuk a Széchenyi Könyvtárat, és a Budai Vár udvaráról is pazar kilátás volt Budapestre.

Budai vár udvara

Ezután indultunk el a Parlamentbe, mely a kirándulásunk elsődleges célja volt. Bejelentkezésünk után az idegenvezető részletesen elmondta a Parlament történetét. Az épületben várt bennünket Bodó Sándor Államtitkár Úr, aki lehetővé tette a látogatást az Országházba.

Csoportkép a parlamentben
A gyönyörű főlépcsőn fényképeket készítettünk. Láttuk a magyar Koronát, és azt, ahogy az Őrség óvja és védi ezt az ereklyét, illetve tanúi voltunk annak, ahogy az őrök tiszteletadással helyet cserélnek. Megtekinthettük hova tették le régen a honatyák a szivarjaikat a Parlamenti szünetekben, és két szalonba is bekukkantottunk, pompás szőnyegek vannak leterítve. A legérdekesebb a Parlament azon része volt, ahol a honatyák üléseznek és szavaznak. Elmagyarázták nekünk, hogy milyen gombok vannak a padsorokon, illetve hol jelenik meg a szavazás eredménye. Jó volt látni azt a helyet, ahol a fontos döntések születnek.

Gyerekek a parlement folyosóin
A Parlament után kellemesen elfáradva, élményekkel telve hazafelé vettük az irányt, de azért bementünk a Mc. Donald’s –ba is falatozni. Egy nagyon tartalmas, látványos, és színes napunk volt a hétfői nap!!

Hegedűs Anita
Lakásotthon vezető

Weboldalunkon sütiket használunk

A biharigyermekotthon.hu-n kizárólag az oldal működéséhez feltétlenül szükséges és munkamenet támogató, az egyes felhasználói munkamenetek azonosítására szolgáló sütiket (cookies) használunk. A Hatóság oldalán alkalmazott funkcionális sütikről bővebb tájékoztatás a Tájékoztatás a sütikről gomb megnyomásával érhető el.